سیمانکاری طرح سنگ

سیمانکاری طرح سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور تا الان گفته شد، نمای سیمانی را می‌توان به طرح‌های متفاوتی اجرا کرد، از دیگر طرح‌های نمای سیمانی می‌توان به سیمانکاری طرح سنگ و چوب اشاره کرد.
سیمانکاری طرح سنگ از مقاومت بالایی برخوردار است و مانند دیگر نماهای سیمانی قیمت ارزان‌تری نسبت به نمای سنگی و چوبی دارد.
از نمای سیمانکاری طرح سنگ می‌توان در کارهای زیر استفاده کرد.

نمای ساختمان ویلایی

محوطه‌های رو باز

کف

دیوار

پارکینگ

قیمت سیمانکاری طرح سنگ چگونه انجام میشود؟

سیمانکاری طرح سنگ معمولا به دو صورت قابل اجرا میباشد که با کیفیت مختلفی انجام می شود که این نوع قیمت گذاری متناسب بر محلی است که نیاز به سیمانکاری دارد مثلا قیمت کف سیمانکاری طرح سیمانی با قیمت دیوار سیمانکاری طرح سنگ متفاوت است.

سیمانکاری طرح سنگ

یکی دیگر از عواملی که تاثیر زیادی یا به اصطلاح تعیین کننده اصلی قیمت سیمان کاری است متراژ بنای است که سیمان کار در آن کار میکند. البته ناگفته نماند که مسائلی چون دستمزد خود سیمان کار و شاگردان ، درجه کیفیت سیمانی که سیمانکار استفاده میکند ، قیمت روز سیمان ، محل مورد استفاده و کاربرد سیمان هم تاثیر خاصی رو قیمت سیمانکاری طرح سنگ ایفا میکند.

انواع سیمان مورد استفاده در سیمانکاری طرح سیمانی

همانطوری که شما دوستان عزیز مطلع هستید سیمان انواع مختلفی دارد شاید شما تا به حالا دو نوع سیمان را بیشتر در دیده باشید یا اسم آن ها را بیشتر شنیده باشید و آن هم سیمان سفید ( مشاهده مقاله نمای سیمان سفید ) یا سیمان سیاه است اما سیمان های مختلف دیگری هم وجود دارد مانند:

• سیمان تگری
• سیمان رنگی
• سیمان پوزولانی
• سیمان هیدروفوبیک
• سیمان ضد سولفات
• سیمان حباب زا
• سیمان ضد آب

این مواردی که در بالا گفته چند نمونه از انواع سیمان بودند که هرکدام در شرایط مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

مراحل درست کردن سیمان در سیمانکاری طرح سنگ

همان گونه شما میدانید سیمان خالی را بدون افزودن هیچ مواردی نمیتوان استفاده کرد. برای درست کردن سیمان هم نیاز به آب و ماسه است که برای تهییه یک سیمان برای استفاده در سیمانکاری طرح سنگ باید مقدار مناسبی از هر موارد نام برده شده یعنی آب ، ماسه و سیمان به میزان مناسبی انجام شود که این کار نیاز به تجربه و فنی بودن سیمانکار دارد.

مهارت های لازم سیمانکار حرفه ای جهت سیمانکاری طرح سنگ چیست؟

یک سیمانکار حرفه ای باید از انواع سیمان و نوع استفاده آنها با خبر باشد. تسلط کامل در سیمانکاری داشته باشد یا به اصطلاح فوت و فن های لازم سیمانکاری را بداند. یکی از ویژگی هایی که یک سیمان کارا از بقیه سیمانکاران متمایز میکند خواندن نقشه های ساختمانی و تشخیص اشکال هندسی است.
یک سیمان کار خوب علاوه بر موارد بالا باید : لیسه کشی ، آستر کشی، کروم بندی ، براندازی و انبار کردن مصالح ، سیمانکاری در ارتفاع ، سیمانکاری کف ساختمان، سیمانکاری در جاهای تنگ ، سیمانکاری دیوار و سیمانکاری بازسازی ساختمان مهارت داشته باشد.

ایجاد سیمانکاری طرح سنگ بر روی دیوار یکی از حرفه‌های مربوط به معماری و ساختمان سازی است که برای دیوارهای بیرونی همچون نمایِ ویلاها، خصوصاً دیوارهای ساخته شده در پارک‌ و فضاهای سبز همچنین آلاچیق‌ها بسیار پرکاربرد است. عمده مصالح مصرفی برای ایجاد سیمانکاری طرح سنگ، ماسه و سیمان به همراه آب است. در پایان نیز با توجه به سلیقه مشتری از رنگ برای رنگ آمیزی آن استفاده می‌شود.

سیمانکاری طرح سنگ بر روی دیوار چگونه است؟

سیمانکاری طرح سنگ یعنی ایجاد و ساخت نما به شکل سنگ در برخی موارد نیز سنگ و چوب با استفاده از سیمان و ماسه است. سیمانکاری طرح سنگ از آنجایی که مانند سنگ و چوب است جلوه طبیعی و بسیار آرام بخشی را برای بیننده و ساکنین تداعی می‌کند.

ویژگی‌های سیمانکاری طرح سنگ بر روی دیوار

1. ارزان و بسیار مقرون به صرفه
2. نیاز به مصالح کم و همیشه در دسترس
3. دوام و ماندگاری فوق‌العاده بالا
4. زیبا و چشم نواز به دلیل همخوانی با طبیعت
5. اجرای سریع
6. مستحکم در برابر شرایط جوی مختلف
7. ویژگی خاصی که نمایِ طرح سنگ دارد این است که با توجه به سلیقه یعنی به دلخواه می‌توان هر نوع رنگی که بخواهید به آن اضافه کنید تا در نهایت نمایِ ایجاد شده با رنگ مدنظرِ شما شکل گیرد.

سیمانکاری طرح سنگ

آموزش طرح سنگ با استفاده از سیمان

با استفاده از سیمان می‌توان طرح‌های گوناگونی از سنگ و چوب یا دیگر اشکال هندسی ایجاد کرد، اما از میان آن‌ها طرح سنگی و سپس طرح چوبی پرطرفدارتر است که قصد داریم به آموزش آن بپردازیم.
اما قبل از آن این نکته را در نظر داشته باشید که این عملیات نیاز به دقت بالایی دارد چرا که عنوانِ یکی از ظریف کاری‌هایی را دارد که نیازی به توجه ویژه‌ای دارد و بایستی استادکار ماهر آن را اجرا کند.

اجرای سیمانکاری طرح سنگ با استفاده از قالب

این روش آسان‌ترین راهِ حل برای ایجاد سیمانکاری طرح سنگ بر روی دیوار با استفاده از سیمان است، در این روش ابتدا بایستی سطح مورد نظر صاف و یکدست باشد یعنی اگر سطح زیرین آجر، سفال یا دیگر مصالح این چنینی است جهت هموار شدن نیاز به سیمانکاری دارد.
پس از آن به ملات خمیر مانندی که با استفاده از سیمان و پودر خاک سنگ درست می‌شود و قالب مخصوص نیاز است. حال برای اجرا بدین صورت عمل کنید قسمتی از ملات را بر روی سطح مورد نظر بزنید آنگاه با کمکِ ماله و کاردک مخصوص آن را کاملاً صاف کنید حال قالب را برداشته و با ظرافت خاصی بر روی ملات مسطح شده فشار دهید.

سپس آن را به آرامی از روی دیوار بردارید می‌بینید که طرح سنگی بر روی دیوار اجرا شده است.
نکته ای که در این باره وجود دارد این است که شما می‌توانید رنگ مورد نظر خود را همان ابتدا به ملات اضافه کنید یا قبل از فشردن قالب بر روی ملات، رنگ را به قسمت داخلی قالب بپاشید تا طرح ایجاد شده به رنگِ دلخواه شما ایجاد شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *