بهترین عایق صوتی دیوار مشترک

اجرای عایق صوتی

در این مقاله پیرامون اجرای عایق صوتی صحبت می‌کنیم. اگر به دنبال راهی برای کاهش سروصداهای مزاحم از طرف دیوارها هستید، می‌توانید به عایق صوتی فکر کنید. شرکت ما یک منبع مناسب برای تهیه و نصب عایق صوتی با کیفیت عالی است. با استفاده از این عایق‌ها، می‌توانید از پخش صدای درون اتاق جلوگیری کرده و جلوی نفوذ صدا به داخل اتاق را نیز بگیرید.
استفاده از عایق صوتی می‌تواند برای محیط‌های کاری و حتی اتاق‌های منزل بسیار مفید باشد. بنابراین، کنترل صداهای بیرونی و داخلی ساختمان از مزایای اصلی اجرای عایق از نوع صوتی است. از این پس، با استفاده از عایق صوتی، می‌توانید محیطی آرام و بی‌صدا را در منزل یا محل کار خود ایجاد کنید و از صداهای مزاحم درون و بیرون اتاق در امان بمانید.

انواع عایق در ساختمان

انواع عایق در ساختمان

عایق های ساختمانی به دو دسته عایق های پلیمری و عایق های معدنی تقسیم می‌شوند:

  • عایق پلیمری

عایق های پلیمری شامل پلی استایرن (یونولیت) یا پلی یورتان هستند. این عایق‌ها دارای ضریب مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به عایق‌های معدنی هستند و در برابر رطوبت نیز مقاومت دارند. محدوده حداکثر دمای قابل تحمل این عایق ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد است و برای افزایش مقاومت در برابر آتش سوزی، از مواد ضد آتش در ترکیب آنها استفاده می‌شود. عایق های پلیمری انعطاف پذیر نیستند. به همین دلیل در روش‌های اجرای عایق صوتی بدون سازه استفاده می‌شوند.

  • عایق معدنی

عایق‌های معدنی شامل پشم شیشه، پشم سنگ و پشم سرباره می‌شوند. این عایق‌ها تحمل دمایی بالاتری در برابر حرارت دارند و محدوده کارکرد آنها بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد است. همچنین در برابر آتش‌سوزی مقاوم هستند. اما این عایق‌ها مقاومت کمتری در برابر رطوبت دارند و انعطاف پذیر هستند. به همین دلیل در روش‌های عایقکاری با سازه و به همراه لایه محافظ رطوبتی در بنا استفاده می‌شوند.

اجرای عایق صوتی در دیوارها

به منظور جلوگیری از انتقال صدا و ایجاد آرامش نسبی در محیط، باید از پنل‌های صداگیر یا جاذب صوت که معمولاً به آن‌ها عایق صوتی یا عایق صدا نیز گفته می‌شود، استفاده نمود. هزینه اجرای عایق صوتی دیوار منزل ممکن است بسته به نوع و میزان انجام آن، متفاوت باشد. اگر می‌خواهید عایق صوتی را خریداری کنید، باید ابتدا انواع آن را به دقت شناسایی کنید.
سه راه ارزان برای انجام عایق صوتی دیوار وجود دارد. این روش‌ها اقتصادی و کم هزینه هستند و تنها نیازمند به رویکرد مناسب به این مسئله هستند. اولین مرحله پیدا کردن نقاط اصلی است که می‌توانند باعث انتقال صدا شوند، که بیشتر در نزدیکی پنجره‌ها وجود دارند. با پوشاندن درزها و شکاف‌ها تا حدی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

در مرحله دوم، نیاز است منشا صدا و نوع آن مشخص شود. شدت صدا و نوع آن (هوابرد یا کوبشی) تعیین کننده نوع متریال مورد نیاز هستند و استفاده از عایق نادرست می‌تواند هزینه‌های زیادی ایجاد کند.

در مرحله سوم اجرای عایق صوتی می‌توانید فضاهای خالی اتاق را پر کنید. این کار باعث می‌شود که صدا در محیط اکو نکند و مخصوصاً برای افرادی که به فضاهای خلوت علاقه دارند، پنل‌های عایق صوتی مناسبی هستند.

روش‌های مختلف اجرای عایق و محافظ صوتی

روش‌های مختلف اجرای عایق و محافظ صوتی

در مورد دیوار مشترک آپارتمان، عایق صوتی دیوار مشترک ضروری است تا از انتقال صدا بین واحدهای آپارتمانی جلوگیری شود و حریم شخصی حفظ شود. نصب عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان معمولاً با استفاده از پنل‌های صوتی دو طرفه صورت می‌گیرد که به آن‌ها روکار هم گفته می‌شود. با توجه به چسب دار بودن این عایق‌ها، آنها را به سادگی روی سطح مورد نظر می‌کنند و نصب بسیار آسانی دارند. این دسته از عایق‌ها معمولاً غیرقابل اشتعال هستند و در برابر شعله مستقیم آتش مقاومت می‌کنند.

روش دیگر اجرای عایق صوتی استفاده از پنل‌های شانه تخم مرغی است. این نوع عایق‌ها فقط به صورت روکار نصب می‌شوند و به دلیل چسب‌دار بودن بسیار آسان نصب می‌شوند. از دیگر عایق‌های صوتی دیواری معروف و با محبوبیت، عایق‌های دکوراتیو هستند. این محصولات به صورت پنل‌های مربعی یا مستطیلی با رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و به علاوه عایق صوتی، جنبه دکوراتیو نیز دارند. این نوع عایق‌ها می‌توانند به شما در ایجاد طرح‌های زیبا و متنوع با دکوراسیون دلخواهتان روی دیوار کمک کنند و تاثیر زیادی در جذب اکو و نرم کردن صدا دارند. اجرای بهترین نوع عایق صوتی دیوار مشترک وابسته به شرایط و نیازهای شما متفاوت است. اما اکوستیک دیوار می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

روش های اجرای عایق صوتی ساختمان

یکی از خدمات شرکت ما، ارائه مشاوره رایگان توسط کارشناسان متخصص است و پس از بررسی کامل شرایط، عملیات نصب و اجرای عایق صوتی دیوار را آغاز می‌کنیم. این امر به معنای تضمین کیفیت بالا و انجام کار با سرعت و دقت است. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد پارتیشن عایق صوتی یا دیوار عایق، با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *