نمونه قرارداد حفر چاه

حفاری چاه چیست و به چه منظور انجام می شود ؟

حفر چاه، عملی است که بر روی زمین به صورت قطر دایره شکل برای هدف های مختلف از جمله دفع فاضلاب ، رسیدن به آب های زیرزمینی ، چاه ارت ساختمان، دفع ولتاژهای اضافه و سیستم کانال هوا برای مترو و… حفر چاه جذبی یا آب باران یا چاهک هایی به صورت عموماً استوانه ای و در مواردی مربع شکل به سمت داخل زمین حفاری می گردد را حفاری چاه جذبی یا حفر چاه می گویند. در ادامه با انواع حفاری چاه آشنا می شوید. قبل از انجام کار حفاری چاه، با نمونه قرارداد حفر چاه آشنا شوید که در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم.

 

حفر چاه فاضلاب

حفر چاه جذبی

حفاری چاه آب

حفاری میله چاه

حفر چاه آب باران

چاه ارت

قرارداد حفاری چاه

لینک های دانلود نمونه قرارداد حفر چاه (PDF+ Word)

دانلود نمونه قرارداد حفر چاه PDF     

دانلود نمونه قرارداد حفر چاه Word

حفر چاه فاضلاب

حفر چاه فاضلاب برای دفع آب حفاری می شود. از جمله فاضلاب و آب باران ، انجام این کار در زمین های شنی به دلیل جذب سریع آب نسبت به غیر شنی عمر بالاتری دارد اما به دلیل اینکه مواد جامد ، چربی آشپزخانه ، مو و …به درون چاه می روند. این نوع زمین ها نیز به تخلیه چاه نیاز پیدا خواهند کرد. به کمک نمونه قرارداد حفر چاه که در سایت قرارداده ایم میتوانید به راحتی قوانین کار را مشخص کنید و کار را به اتمام برسانید.

مشاهده مقاله

هزینه لوله کشی ساختمان در سال 1401

حفر چاه جذبی

چاه جذبی با چاهی گفته می‌شود که فاضلاب درون آن ریخته می‌شود و سپس درون زمین جذب می‌شود. چاه جذبی از سه بخش زیر تشکیل شده است.

الف) گلدانی
به دهانه چاه جذبی که شکل گلدان دارد (مخروطی یا قیفی) گلدانی گفته می‌شود و در واقع گلدونی محل جمع آوری فاضلاب و استقرار لوله‌های فاضلاب و وظیفه هدایت فاضلاب به چاه جذبی را دارد. گلدانی چاه فاضلاب بیرون از چاه قرار دارد.

ب) میله
گلوه به قطر ۸۰ سانتی متر تا یک متر که تا سطح لایه نفوذ پذیر خاک عمق داشته را میله چاه گویند. البته بهتر است جهت کاهش اثرات منفی حفر چاه جذبی بر سازه ساختمان، همواره حداقل عمق میله ۶ متر باشد. میله چاه در واقع بدنه چاه فاضلاب است.

پ) انباره
به بخش انبار چاه فاضلاب که در آن آب و فاضلاب انبار می‌شود انباره چاه گفته می‌شود. مخزن گنبدی شکل چاه جذبی که در لایه نفوذ پذیر خاک حفر می‌گردد را گویند و وظیفه آن جمع آوری فضولات و جداسازی آب از فاضلاب توسط نشت در لایه‌های نفوذ پذیر خاک می‌باشد.

این نکته لازم بذکر است حتما باید آب باران و آبهای سطحی از چاه فاضلاب انسانی جدا بوده و بهتر است حدالامکان چاه جذبی مربوط به آب باران از چاه فاضلاب انسانی دور باشد.

حفر چاه آب دستی

حفاری چاه آب دستی در شرکت ما همواره یکی از پر درخواست ترین خدمات می باشد .

چاه آب دستی به صورت چاه میله حفاری می شود و با عرض حدوداً 1 متر و تا رسیدن به آب ادامه دارد. قیمت حفاری در خشکی با قیمت حفاری در آب ، یعنی از جایی که به آب بخوریم قیمت آن متفاوت می باشد و باز حفاری درون آب تا متراژ مشخص و سپس حفاری انباری که باعث انباشته شدن آب بر حسب متر مکعب می باشد حساب می شود.

برای اطمینان از فرایند حفاری چاه بهتر است قبل از هرچیز قراردادی مابین طرفین ایجاد شود، شما می توانید از نمونه قرارداد حفر چاه موجود در ابتدای مقاله استفاده کنید.

حفاری میله چاه

به آن قسمت از چاه که به طور عمودی نسبت به سطح زمینی که کنده می شود میله چاه می گویند متراژ حفاری میله چاه بستگی به نوع جنس لایه های خاک مناطق مختلف مکان حفاری و چند مورد دیگر می باشد.
حفر چاه میله
هنگام حفاری میله باید کاملا به سمت پایین شاقولیی بوده و انحراف نداشته باشد. باید جای پا در جداره چاه پیش بینی شود تا بتوان وارد چاه شد و یا از آن خارج شد. در صورت امکان بهتر است عمق میله چاه بین 8 تا 16 متر اختیار شود البته نسبت به جنس زمین و ساختمان تا چاه هنگام ایجاد انبار در تحمل نیروهای وارده ، مقاوم تر بوده و در صورت ریزش احتمالی ، خطر کمتری را ایجاد نماید.

مشاهده مقاله

جوشکاری اصطکاکی چیست و معایب و مزایای موارد استفاده آن

حفر چاه آب باران

حفر چاه آب باران باید جدا از چاه های دیگر ساختمان باشد این نوع چاه که مقنی حفر چاه آب باران حفاری می کند باید فقط آب باران پشت بام و آب باران و شستشوی حیاط و پارکینگ به داخل چاه آب باران برود و با دفع آب به لایه های زیرزمینی باعث تقویت آن لایه ها می شود.

حفاری چاه باران

حفر چاه ارت

مشاهده مقاله

صفر تا صد قالب بندی فلزی به همراه استعلام قیمت روز

 

ارت (earth) در لغت به معنای زمین است و در علم مهندسی به معنای وصل نمودن بدنه دستگاه های الکتریکی به زمین می باشد که این امر با هدف حفاظت از افراد و دستگاه های برقی و ساختمان خصوصا ساختمان های بلند، در مقابل اضافه ولتاژهای تولید شده در بدنه تجهیزات و دستگاه های الکتریکی می باشد، که موجب صدمه به افراد و ساختمان می شود.
همچنین گاهی ولتاژهای بسیار زیادی در اثر برخورد صاعقه با ساختمان به وجود می آید که باید به وسیله چاه ارت خنثی شوند. همین دلایل برای ضرورت استفاده از چاه ارت در ساختمان ها کافی می باشد.
حفر چاه ارت در ساختمان به منظور وصل کردن سیم های محافظ برق ساختمان انجام میشود و به دلیل حساسیتی که در مورد برق کشی ساختمان و حفر چاه ارت وجود دارد، بهتر است که این کار را به متخصص این امر واگذار کنید تا علاوه بر صرف هزینه مناسب، کار بصورت اصولی و درست انجام شود.
چاه ارت ساختمان به منظور راه اندازی سیستم ارتینگ در ساختمان و حفاظت از ساختمان در مقابل برخورد آذرخش و نیز برق گرفتگی در اثر اتصال کوتاه و اتصال الکتریسیته به بدنه فلزی دستگاه های برقی موجود در ساختمان می باشد.
چاه ارت به منظور تخلیه سریع جریان الکتریکی ناخواسته در ساختمان، به زمین، احداث می شود. حفر چاه ارت در هر ساختمان به منظور حفاظت از امنیت ساختمان و ساکنین آن لازم است.
جهت حفاظت از ساختمان و ساکنین آن ابتدایی ترین سیستم حفاظتی که وجود دارد سیستم ارتینگ می باشد. اگر در محل احداث ساختمان امکان احداث چاه وجود داشته باشد از حفر چاه ارت به منظور حفاظت از ساختمان استفاده می شود اما در صورتی که این امکان نباشد از سیستم ارتینگ استفاده می شود.
حفر چاه ارت و رعایت اصول این کار از این جهت حائز اهمیت است که پس از حفر چاه ارت و پر کردن آن، در صورتی که نقص و مشکلی وجود داشته باشد، امکان دسترسی به چاه و رفع عیوب آن به طور کامل ممکن نمی باشد.

برای اطمینان از فرایند حفاری چاه بهتر است قبل از هرچیز قراردادی مابین طرفین ایجاد شود، شما می توانید از نمونه قرارداد حفر چاه موجود در ابتدای مقاله استفاده کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *