لوله کشی ساختمان و هزینه ها در سال 1401

تعرفه لوله کشی ساختمان 1401 چقدر است؟

لوله کشی ساختمان 1401 و لوله کشی آب یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان است. اجرای صحیح ترفندهای لوله کشی ساختمان و استفاده درست از اتصالات لوله کشی آب، نه تنها منافاتی با قوانین لوله کشی ندارد، بلکه تعرفه لوله کشی ساختمان در سال 1401 را نیز کاهش می‌دهد؛ همچنین شما می‌توانید با استخدام لوله کش آب و لوله کش ساختمان مجرب، از جدیدترین سیستم لوله کشی که به شدت چشمگیر هستند، بهره‌مند شوید.

تعرفه لوله کشی ساختمان در سال 1401 بر اساس نرخنامه لوله کشی ساختمان 1401 مشخص می‌شود، اما دانستن اجرت دقیق لوله کشی آب و ساختمان، فقط پس از بررسی حضوری کامل توسط متخصص به شما اعلام می‌شود. اما شما می توانید قبل از استخدام لوله کش، با ثبت رایگان درخواست خود در اپلیکیشن ساختمان کاران مبلغ حدودی تعرفه لوله کشی ساختمان در سال 1401 را دریافت کنید.

همچنین جهت مشاهده هزینه لوله کشی ساختمان در سال 99 کلیلک کنید.

دریافت فایل

دانلود فایل PDF لیست تعرفه لوله کشی 1401

تعرفه لوله کشی ساختمان در سال 1401 و لوله کشی آب با اعتنا به سایز لوله کشی و نوع آن متغیر می باشد. لوله کشی روکار و توکار آب قیمتهای متفاوتی از هم دارند. لوله کشی آب با لوله های فلزی در حال حاضر بسیار کم اجرا می‌شود.
لوله کشی آب بیشتر با لوله های نسل تازه پلیمری یا تلفیقی از پلیمر و فلز انجام می‌شود. لوله کشی تک لایه و پنج لایه این روز ها بیشتر رایج است.
کنده کاری و سوراخکاری از فاکتورهای تاثیرگذار در بها لوله کشی آب سرد و گرم است. اما متراژ و زیربنای سوئیت و ساختمان و ارتفاع لوله کشی خارج از آپارتمان و سختی کار آن نیز از مواقعی می‌باشند که در قیمت لوله کشی ساختمان اجرای این فعالیت مفید می‌باشند.

تعرفه لوله کشی ساختمان در سال 1401 – کلی

تعرفه لوله کشی ساختمان 1401

تعرفه لوله کشی روکار

قیمت لوله کشی ساختمان روکار نیز با توجه به مساحت آپارتمان و جنس به کار رفته تغییر می کند. سوراخ کاری دیوار نزدیک بودن سرویسها و باز و بست شیرآلات نیز قیمت لوله کشی روکار را بالا و پایین می‌کنند.
لوله کشی روکار از آن جا که در شکل ظاهری و چینش خانه تاثیر گذار می باشد بسیار باید با حوصله و توجه صورت گرفته و با حداکثر ذوق و سلیقه خیلی در دید نباشد. هر چه طول لوله کشی روکار کمتر باشد و از گوشه ها رد شود بهتر می باشد.

در لوله کشی روکار آب سرد و گرم و شوفاژ بهتر میباشد از لوله های تک لایه یا سه لایه کامپوزیتی مصرف شود که شکیل تر به نظر می رسند. بست کاری و پنهان کردن لوله کشی روکار بسیار مهم می‌باشند.

تعرفه لوله کشی شوفاژ و رادیاتور

قیمت لوله کشی ساختمان شوفاژ بسته با این دارد که لوله کشی شوفاژ از پکیج انجام شود یا از موتورخانه لوله کشی موتورخانه به خاطر طول لوله کشی بیشتر به مراتب ارزش لوله کشی بیشتری نسبت به لوله کشی پکیج دیواری دارد.
تعداد رادیاتورها متراژ و ارتفاع لوله کشی شوفاژ نیز قیمت و اجرت لوله کشی را مشخص و معلوم می نماید. بهتر می باشد برای لوله کشی شوفاژ از لوله هایی استفاده شود که در اثر عبور آب گرم شوفاژ تغییر شکل ظاهری حداقلی داشته باشند.
لوله کشی با لوله اتصالات پنج لایه در حال حاضر از شایسته ترین مدل لوله کشی برای شوفاژ هستند.

دستمزد لوله کشی در سال 1401

تعرفه سرویس لوله کشی ساختمان

سرویس های لوله کشی با توجه به گستردگی رنج های قیمتی گوناگونی دارند و با دقت به نوسانات اقتصادی مملکت هر ساله تغییرات جزیی و کلی را در قیمت لوله کشی ساختمان و سرویس های تاسیساتی شاهد هستیم .برای برآورد هزینه ها و لوله کشی ساختمان در آغاز می بایست معلوم شود که حجم کار چه میزان می باشد
در اصل برای انجام خرده کاری و تعمیر و تغییرات لوله کشی و تاسیسات لوله کشی در ساختمان قیمت لوله کشی ساختمان از پیش تعیین شده ای وجود نداشته و معمولا با توضیح اجمالی صاحب کار و یا ارسال عکس و فیلم لوله کشها دستمزد و هزینه حدودی ارائه می دهند.
برای پروژه های ساختمان نیز بازدید از مکان یک امر اجتناب ناپذیر می باشد. برای کارهایی مثل تجدید بنا و لوله کشی یک واحدی و اصلاحات اساسی نیز بهتر است تاسیسات فعالیت یک بازدید از کار انجام دهد تا بتواند قیمتی در حدود عرف ارایه دهد.

ولی بهتر است تا جایی که می‌شود به ضرب المثل جنگ اول به از صلح آخر گوش فرا داده و تا جایی که قابلیت و امکان دارد با هر کسی که طرف می باشید قیمت لوله کشی ساختمان را طی کنید تا در پایان کار به مشکل بر نخورید و همان طور که فعالیت به نحو احسن انجام می گردد , طرفین با رضایت خاطر تسویه حساب انجام دهند .
هر چند که انصافا در مواقعی فعالیت غیر قابل پیش گویی می باشد و استادکار لوله کش این زمینه را باید به اطلاع صاحبکار برساند که ممکن می باشد که قیمت لوله کشی ساختمان تا این حد معدود و زیاد می گردد .

قیمت لوله کشی بستگی به تعداد واحدها و مشاعات نیز تاثیر پذیر هستند . قیمت لوله کشی ساختمان برای یک واحد آپارتمان مسلما افزایش پیدا می کند .

قیمت فاضلاب نسبت به قیمت لوله کشی ساختمان کمی اجرت بیشتری دارد و حدود 50 درصد هزینه و اجرت بیشتری نسبت به لوله کشی آب دارد. اما لوله کشی پنج لایه از لوله کشی تک لایه دستمزد بیشتری داراست .

 قیمت لوله کشی بر اساس زیربنا

در صورتی‌ که بخواهید می‌توانید قیمت لوله کشی ساختمان را بر حسب زیربنای واحد حساب فرمایید. قیمت لوله کشی ساختمان و تاسیسات قلب ساختمان می باشد، به همین دلیل در هنگام اجرا بایستی به شایسته ترین نحوه ممکن اجرا شود. در چند سال اخیر لوله کشی ساختمان های نوساز با تایید مهندس ناظر اجرا می شود.
با همه این اوصاف اجرای یک لوله کشی توسط اطراف مختلف از لحاظ ذوق و سلیقه و نحوه اجرای لوله کشی سکو بندی های متفاوتی می تواند داشته باشد. این تفاوت هم از نظر حیث پیاده سازی و هم از نظر اجرا و جزئیات لوله کشی در طول عمر لوله کشی و مواجه نشدن با ایرادات در طول زمان بسیار مهم است.

یک لوله کشی عادی شاید ظاهرا مشکلی نداشته باشد و در طول تست آب بندی و زیر فشار نیز مشکلی پیش نیاورد ولی طی زمان در طول چند سال ممکن می باشد مشکلات عدیده ای برای مالکین و استفاده کنندگان داشته باشد.
برای همین قیمت لوله کشی ساختمان ممکن می باشد با این تفاوت ها برای هر مجری و لوله کشی کمی متفاوت باشد. البته ما با یک رنج تقریبی به قیمت لوله کشی ساختمان می‌پردازیم. لوله کشی ساختمان آیتمهای مختلفی دارد که ما ذکر جزئیات آن‌ها را شرح می دهیم. قیمت لوله کشی ساختمان در سالیان گذشته به صورت متری تعیین می‌شد، البته امروزه با دقت به مشکلات اتفاق افتاده اجرت دستمزد لوله کشی به طور واحد احتساب می‌شود.
البته در بسیاری از پروژه های بزرگ و آپارتمانهای غیر تیپ با توافق طرفین مبنای احتساب بها لوله کشی متری است. ولی برای ساختمانهای معمولی و تعمیراتی اجرت لوله کشی اقساطی یا کنتراتی می باشد.

تعرفه لوله کشی ساختمان 1401

قیمت لوله کشی آب وفاضلاب

قیمت لوله کشی ساختمان و فاضلاب ساختمان به نوع لوله اتصالات و به کار رفته نیز بستگی دارد.
برای مثال اجرت اجرای لوله کشی آب با لوله های پنج لایه به جهت تخصصی تر بودن و مهارت اجرا کننده بیشتر از لوله کشی با لوله های تک لایه می باشد.
در لوله کشی فاضلاب هم لوله کشی با لوله پوش فیت یا پلی اتیلن دستمزد بیشتری نسبت به لوله کشی پلیکا دارد.
در حالتی‌ که لوله کشی ساختمان همراه با لوله کشی شوفاژ باشد حدود 20 تا 25 درصد بسته به نوع لوله کشی به قیمتهای فوق اضافه می گردد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *