قیمت پتینه کاری در سال جدید

قیمت پتینه کاری 1402+خدمات هر متر

استعلام قیمت پتینه کاری 1402 معمولا یکی از دغدغه‌های کارفرمایان و طراحان دکوراسیون داخلی ساختمانی است تا با توجه به اینکه طرح و پتینه‌ای که برای اجرا در ساختمان خود انتخاب می‌کنند، با چه قیمت و هزینه‌ای قابل اجرا و نهایی شدن خواهد بود. حال هر چه هزینه‌ای که برای پتینه کاری ساختمان پرداخت می‌کنند، منطقی‌تر باشد، به همان میزان روی کاهش قیمت و هزینه اجرای پروژه تاثیر می‌گذارد. در ادامه این مقاله به طور کامل درباره تکنیک پتینه کاری و انواع روش‌های اجرای آن توضیح داده‌ایم و همچنین به مقایسه قیمت پتینه کاری روی دیوار یا سقف پرداخته‌ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

قیمت پتینه کاری 1402+خدمات هر متر

پتینه کاری چیست؟

پتینه کاری یک نوع نقاشی ساختمان برگرفته از هنر کلاسیک است که سبب رنگ و لعاب دادن به سطح دیوار و سقف خانه با سبک خاص و قدیمی می‌شود. در طی سال‌های اخیر با توجه به تغییر محسوس ساخت و سازها و استفاده از سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی، دیگر نقاشی ساختمان با رنگ‌های ساده و سفید یکدست کارایی خود را از دست داده است. بنابراین برای ساختمان‌های کلاسیک، عمل پتینه کاری با رنگ‌های تیره و روشن روی سطوح مختلف با طرح‌های زنگ‌زده و ترک خورده و غیره اجرا می‌شود. در این هنر از رنگ و یک خمیر مخصوص استفاده می‌شود تا روی سطوح نمایی فرسوده و کهنه ایجاد شود. رنگ‌هایی که در پتینه کاری روی دیوار یا سقف اجرا می‌شود، نیاز به استفاده از لوازم پتینه شامل رنگ و خمیر مخصوص و ابزارهای مختلفی مانند اسفنج، پارچه‌های کنفی و غلتک‌های مختلف دارد.

پتینه کاری چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد و قیمت پتینه کاری 1402

پتینه کاری کاربردهای مختلفی دارد و برای طیف وسیعی از اجسام قابلیت استفاده دارد. به طوری که با استفاده از پتینه کاری، ظاهر اجسام، اشیا و دیوارهای مختلف را می‌توان به حالتی کهنه و فرسوده تبدیل کرد. البته قیمت پتینه کاری 1402 براساس عوامل مختلفی قابل تغییر است و نرخ ثابتی ندارد و براساس طول و عرض ساختمان و متراژ متر مربع محاسبه می‌شود. بنابراین مهم‌ترین کاربرد پتینه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها و صنعت معماری به شکل مدرن است. در بین انواع کاربردهای معماری، پتینه‌های ایتالیایی، طرح فرشته، مدل موتیف و ورق طلا طرفداران بیشتری در بین پتینه‌ها دارند.

سبک پتینه کاری

به طور کلی، هنر ظریف پتینه در دو سبک کلاسیک و مدرن انجام می‌شود. پتینه کاری کلاسیک در بین کسانی که دکورهای آنتیک و کلاسیک را به سبک‌های مدرن ترجیح می‌دهند، بیشترین طرفدار را دارد. در این سبک از پتینه کاری می‌توان به راحتی لوازم منزل را با کمک روغن مخصوص به لوازم عتیقه و آنتیک تبدیل کرد. در سبک کلاسیک پتینه کاری بیشتر از رنگ‌های کلاسیک و سنگین مانند رنگ آبی درباری همراه با ورق‌های طلا، مس، برنج و برنز استفاده می‌کنند. همچنین استفاده از نقوش آجر با رنگ روی دیوار، نقش فرشته و گل و بوته، ایجاد بافت روی دیوار و سطوح مختلف، ایجاد طرح چوب با رنگ روی انواع وسایل و دیوار و غیره نیز در سبک کلاسیک پتینه کاری مرسوم است.
در سبک مدرن، طرح‌های جدید با شیوه‌های پتینه کاری روی سطوح رنگ شده، کاغذ دیواری، دیوار گچی، شیشه یا ستون و غیره با متریال‌های مختلف قابلیت اجرا دارد.

کاربرد و قیمت پتینه کاری 1402

انواع پتینه کاری و قیمت پتینه کاری 1402

همچنین پتینه کاری انواع مختلفی دارد که از زیر شاخه‌های اصلی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پتینه کاری چوب

    در این روش آن با ترکیب رنگ‌های مختلف و ایجاد لایه‌های رنگی روی چوب باعث زیباسازی وسایل چوبی به صورت آنتیک می‌شود. قیمت پتینه کاری 1402 روی چوب نسبت به دیگر متریال‌ها نیز بیشتر است.
  • پتینه کاری مجسمه

    مجسمه‌های دکوراتیو بزرگ یا کوچک با جنس‌های مختلفی چون چوب، مرمر و رزین را می‌توان با متریال‌های مختلف پتینه کرد.
  • پتینه کاری ایتالیایی

    پتینه کاری ایتالیایی یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌ها در زمینه نقاشی و رنگ است که با استفاده از رنگ‌های پتینه ایتالیایی انجام می‌شود.
  • پتینه کاری ساختمان

    امروزه پتینه کاری در صنعت معماری و ساختمان به فعالیتی بسیار پرطرفدار تبدیل شده است. با استفاده از پتینه می‌توان نمای داخلی ساختمان و دیوارهای آن را با متریال‌ها و در متدهای مختلفی می‌توان به حالتی کهنه و فرسوده تبدیل کرد. در صنعت معماری و ساختمان‌سازی، هنر پتینه کاری کاربرد بسیاری دارد و با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند مواد روغنی و رنگ روغن‌ها، پتینه‌های آکریلیک و پتینه‌های پلی‌استر برجسته و صاف انجام می‌شود.
انواع پتینه کاری و قیمت پتینه کاری 1402

مقایسه قیمت پتینه کاری 1402

همانطور که می‌دانید، پتینه نوعی پوشش زیبا روی دیوار یا سقف منازل است که علاوه بر زیبایی سبب پوشاندن عیوب ظاهری دیوار خواهد شد. از مزیت‌های اصلی این تکنیک می‌توان به ماندگاری بالا، قابلیت اجرا در سطوح مختلف و شستشوی آسان اشاره کرد. البته قیمت پتینه کاری روی دیوار با هم متفاوت‌هایی با هم دارند، به طوری که در یک پروژه، ابزارهای ساختمان با استفاده از پتینه کاری ورق طلا و در پروژه‌ای با رنگ طلایی اجرا می‌شود. به طور قطع قیمت پتینه ورق طلا نسبت به پتینه رنگ طلایی قیمت گران و بالاتری خواهد داشت.
همچنین قیمت پتینه برجسته نسبت به ساده نیز پرهزینه‌تر است و زمان اجرای پروژه را بیشتر می‌کند. قیمت پتینه کاری روی چوب نیز بستگی به متریال مورد استفاده دارد و با توجه به نوع سطح و متریال و ابزار به کار رفته، نرخ متفاوتی خواهد داشت.

مقایسه قیمت پتینه کاری 1402

عوامل موثر بر قیمت گذاری پتینه کاری

همانطور که گفته شد، قیمت پتینه کاری 1402 بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود، و نمی‌توان هزینه ثابتی برای پتینه ‌کاری اعلام کرد. عوامل متعددی در قیمت‌ گذاری پتینه کاری موثر هستند که در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین این عوامل موثر می‌پردازیم:

متراژ

مهم‌ترین عامل تعیین‌ کننده در قیمت پتینه کاری مربوط به متراژ سطح یا محیط مورد نظر می‌شود. هر چقدر متراژ سطح بیشتر باشد، قیمت نهایی پتینه‌ کاری نیز بیشتر خواهد شد. برای بدست آوردن متراژ سطح باید طول و عرضه را در هم ضرب کنید تا مساحت نهایی استخراج شود.

روش پتینه‌ کاری از عوامل مهم در قیمت پتینه کاری 1402

کارشناسان و استادکاران پتینه ‌کار به روش‌ها مختلفی، پتینه را روی سطوح اجرا می‌کنند که این تکنیک‌ها بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند. در بین تکنیک‌های موجود، روش پتینه ورق طلا گران‌تر است و باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. اگر پتینه کار به جای ورق طلا از رنگ طلایی استفاده کند، قیمت پتینه ارزان‌تر خواهد شد.

سختی کار

اگر فرایند پتینه‌کاری در ارتفاع زیاد انجام شود و نیاز ابزارآلات خاص داشته باشد، هزینه پتینه بیشتر می‌شود.   معمولا پتینه ‌کاری روی سقف سخت‌تر از پتینه کاری روی دیوار است، بنابراین برای پتینه روی سقف باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

عوامل موثر بر قیمت گذاری پتینه کاری

طرح پتینه

طرح‌های پتینه از ساده تا پیچیده  قابل انتخاب و اجرا هستند. اگر برای رنگ‌ آمیزی روی دیوار، دنبال طرح‌های مینیاتوری و اسلیمی هستید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. طرح ابر و باد نسبت به طرح برجسته و طرح بتن ارزان‌ترین است.

زیرکاری سطح

در صورتی‌که در پتینه ‌کاری، سطح زیر پتینه نیاز به صاف و صیقلی شدن داشته باشد، دستمزد پتینه کاری بیشتر می‌شود.

رنگ پتینه کاری

نقاشان پتینه برای اجرای کار از مواد و رنگ‌های مختلفی مثل رنگ روغن، آکریلیک، پوشش‌های دکوراتیو سلولزی، رنگ‌های مولتی‌کالر و رنگ کنیتکس آکریلیک استفاده می‌کنند که روی قیمت پتینه کاری 1402 تاثیر می‌گذارند.

تجربه و تخصص پتینه ‌کار

افرادی زیادی در زمینه پتینه کاری دیوار و سقف فعالیت می‌کنند، ولی هر کدام با توجه به تخصص و تجربه‌ خود قیمت متفاوتی را ارائه می‌دهند. پس تجربه و تخصص پتینه کار را در کیفیت و هزینه اجرای پروژه را در نظر بگیرید.

لیست قیمت پتینه کاری 1402

لیست قیمت پتینه کاری 1402

قیمت پتینه کاری 1402

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق پروژه‌های پتینه کاری طبق پارامترهای مهم و استعلام آخرین قیمت، با ما تماس بگیرید تا بعد از بازدید از پروژه شما قیمت دقیق ارائه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *