تعرفه قیمت گچ کاری 1402

قیمت گچ کاری 1402 و گچ بری ساختمان

گچ بری و گچ کاری هر دو از جمله کارهایی هستند که زیر مجموعه ی بنایی ساختمان قرار می گیرد و جزو مراحل نازک کاری است. ساختمان سازی در کل شامل دو قسمت اصلی نازک کاری و سفت کاری می باشد، که نازک کاری مانند گچ کاری و سفت کاری مانند قالب ریزی و گذاشتن تیرچه بلوک می باشد. هدف از انجام این کار، زیبایی و استحکام بخشیدن به فضای مورد نظر است. در واقع یک لایه ی بر روی آجرها به وجود می آید که سطح دیوار و سقف را برای نصب کاغذ دیواری و نقاشی آماده می کند. قیمت گچ کاری 1402 به عوامل متعددی بستگی دارد، که در ادامه آن را توضیح می دهیم.

گچ کاری از جمله کارهایی است که علاوه بر اینکه هنگام ساخت یک بنا استفاده می شود، زمان بازسازی خانه نیز کاربرد زیادی دارد. مثلا اگر دیوار نم داده و یا ترک خورده، با گچ کاری اصولی توسط استاد کار، ایرادات آن رفع می شود. هنگام استفاده از نقش های برجسته و گچ بری بر روی دیوار و سقف خود، باید کار راه به یک استاد کار گچ بر با تجربه بسپارید. به همین دلیل برآورد هزینه و دستمزد استاد کار گچبری و گچکاری نکته ای مهم است که در ادامه آن را  توضیح داده ایم.

قیمت و هزینه گچ بری و گچ کاری ساختمان

تفاوت کار و هزینه گچ کاری و گچ بری

حرفه گچکاری و گچبری هر چند بیشتر اوقات با هم استفاده می شوند ولی تفاوت های اساسی ای دارند که موجب تفاوت در تعرفه های آن ها هم می شود.

در گچ کاری یا همان سفید کاری کل سطح دیوار یا سقف به صورت یکنواخت با گچ سفید پوشش داده می شود. انجام این کار برای هر بنای تازه ساختی ضروری بوده است و همچنین قیمت گچ کاری 1402 همواره باید مدنظر پیمانکاران قرار گیرد. همچنین جهت رسیدن به سطح صاف و یکدست، کشته کشی انجام می دهند ( مرحله ای که بعد از سفید کاری و قبل از آن که ملات گچ زنده کامل خشک شود، یک لایه گچ کشته روی دیوار کشیده می شود). در صورتی که گچ بری یکی از مراحل زیباسازی فضای داخلی ساختمان به حساب می آید و جنبه ی دکوراتیو دارد. و در آن استادکار با تجربه و مهارت خود، طرح های برجسته و متنوعی را بر روی سقف و دیوار خلق می کند. 

در نتیجه مرحله گچ بری قابل حذف است (البته انجام آن به زیبایی و قیمت خانه می افزاید) و حساب کردن هزینه گچ بری وابسته به طرح، سلیقه و میزان سرمایه کارفرما برای این کار دارد.

قیمت گچ کاری 1402

محاسبه آنلاین قیمت گچ‌کاری

در حال بارگذاری...
تومان
استعلام قیمت و گچبری و گچکاری

چه عواملی بر قیمت گچ کاری 1402 و همچنین قیمت گچ بری 1402 تاثیر گذار هستند؟

روش انتخابی برای گچ کاری

 گچ کاری به دو روش اصلی و متفاوت انجام می شود؛ گچ کاری سنتی (گچ پاشی) و گچ کاری به شیوه مدرن (زیرکاری و روکاری). و قیمت گچ کاری 1402 بسته به انتخاب هر روش متغیر خواهد بود.

زمان اجرای پروژه

 هر چقدر که مدت زمان انجام کار گچ بری و گچ کاری طولانی تر باشد، دستمزد استاد کار و هزینه گچبری و گچکاری نیز بیشتر خواهد شد.

شرایط دیوار و سقف

برای انجام این کار، هر چقدر سطح کار یکدست تر و بدون فرورفتگی باشد، کار گچ کار ساده تر و هزینه ي انجام آن کمتر می باشد. به طور مثال اگر دیوار یا سقف آسیب جدی داشته باشد و ترمیم آن نیاز به صرف وقت و زمان بیشتر داشته باشد هزینه گچ کاری نسبت به ترمیم فرورفتگی های کوچک قطعا بیشتر می باشد.

استادکار با تجربه و با مهارت

انجام این کار مانند کارهای دیگر ساختمانی نیازمند فردی متخصص، با دانش و مهارت کافی می باشد، که از جمله مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت گچ کاری 1402 است. دستمزد استاد کار به صورت روزمزد و یا ساعتی محاسبه می شود.

عوامل موثر بر قیمت گچکاری دیوار و سقف
طرح گچ بری و میزان پیچیدگی آن 

اجرای طرح های گچ کاری و گچ بری همیشه آسان نبوده و گاهی اوقات بسیار  پیچیده و سخت است. به طور مثال اجرای کار با طرح های خاص و پیچیده و یا مکان هایی که نیاز به نور مخفی دارند، استادکار را مجبور به صرف وقت و دقت بیشتر می کند. در نتیجه برای تعیین قیمت گچ کاری 1402 و تعرفه گچ بری به این مورد هم باید توجه کرد.

متراژ فضا 

هر چه متراژ ساختمان بالاتر برود، میزان مصالح مورد نیاز جهت انجام کار گچ کاری و گچ بری بیشتر می شود. در نتیجه قیمت گچ کاری 1402 و گچ بری افزایش می یابد.

میزان دشواری در دسترسی به سقف و دیوار 

دسترسی به سقف و برخی دیوارها بسیار سخت تر از دسترسی به سقف های کوتاه و یا سطوح پایینی دیوار های داخلی هستند. میزان سختی و سادگی در دسترسی به سطح مورد نظر یکی از موارد تعیین کننده اجرت استاد کار می باشد. و هرچه دسترسی سخت تر بوده قیمت گچ کاری 1402 نیز افزایش می یابد.

طرح های گچ بری و گچ کاری ساختمان

نکات دیگر:

به‌طور معمول متخصصان دستمزد و قیمت گچ‌کاری 1402 را برای متراژهای بالای صد متر مربع، بر حسب یک متر اعلام می‌کنند. در این صورت، هزینه گچ‌کاری یک متر مربع در مقایسه با اعلام قیمت گچ کاری 1402 کلی کمتر خواهد بود. و از نظر اقتصادی به صرفه تر است. همچنین نیاز به زیرسازی در این کار، زمان انجام کار و دستمزد استادکار را بالا می‌برد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گچبری کلاسیک (دستی)

  1. متراژ کار

یکی از عوامل مؤثر و مهم بر هزینه‌های گچبری دستی، متراژ محیط کار است؛ گاهی شما برای  یک محیط کوچک و گاهی برای یک محیط بزرگ نیازمند گچ بری هستید. که قیمت گچ بری نسبت به قیمت صفحات گچ بری سنجیده می شوند.

نکته مهم دیگر میزان پیچیدگی در طرح است، یعنی اجرای یک گچ بری با طرح پیچیده در متراژ پایین از اجرای گچ بری ساده در متراژ بالا گرانتر است. در نتیجه قیمت گچ کری 1402 بالاتر می رود.

  1. طرح گچبری دستی

در گچبری ساده تنوع طرح ساده و پیچیده بسیار زیاد است، هر چه طرح از ساده به سمت طرح پر کار و پیچیده تر برود هزینه گچبری و قیمت گچ کاری 1402 نیز بیشتر خواهد شد. زیرا نیاز به صرف وقت و زحمت بیشتری جهت ایجاد این طرح ها دارد.

تصویری از نمای گچ بری
  1. زیرسازی یا تعمیر

گاهی اوقات محیط شما به زیر سازی یا تعمیرات نیاز دارد؛ هزینه دستمزد استادکار گچبر در هر کدام از این کارها با توجه به فضای آن، متغیر است. یعنی قیمت گچبری سقف با قیمت گچبری دستی دیوار متفاوت است و با توجه به شرایط دیگر قیمت گچ کاری 1402 افزایش می باید و زمانی که گچ‌بری نیاز به ترمیم داشته باشد یا متراژ کار کوچک باشد. در این شرایط متخصصان می بایست بعد از پروژه و بررسی میزان گچ مورد نیاز نرخ نهایی و قیمت گچ کاری 1402 را اعلام کنند.

  1. مدت‌زمان ساخت گچبری دستی

قیمت دستمزد گچ کار یا استادکار گچبر ماهر  از مهم ترین هزینه های گچبری به روش دستی است. گچبر کاری که تحویل می دهد و زمانی که صرف این کار می کند، تعیین کننده قیمت گچ کاری 1402هستند. اکثر از استادکاران به دلیل مهارت بالایی که دارند، تیمی حرفه ای برای خود تشکیل می دهند و موجب سرعت بخشید به این کار می شود. در حالت کلی گچبری، کاری زمان بر است و نرخ گچبری مانند قیمت گچ کاری 1402، با توجه به ساعت کاری و تعداد کارکنان تعیین می شود.

هزینه و دستمزد گچکار و گچبر ساختمان
  1. هزینه مصالح

مصالح مورد استفاده در گچ کاری و گچبری در هر سال و گاهی  2 تا 3 بار در سال دچار تغییر قیمت می‌شوند که این تغییر قیمت‌ها بر هزینه صفحات گچی تزئینی تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

نکته: در محاسبه هزینه گچ‌بری هم علاوه بر دو عامل وضعیت سطح و متراژ کار، نوع طرح ( ساده و پیچیده) و ابزار انتخابی نیز در تعیین دستمزد تاثیرگذار است.

کاهش هزینه و قیمت گچ‌کاری 1402 و گچ‌بری

با توجه به شرایط سطح و نیاز به زیرسازی و ترمیم بهتر است از گچ و مصالح مناسب آن استفاده کرد. جهت کم شدن دستمزد گچ‌بری تنها راه منطقی ای که وجود دارد، انتخاب طرح‌های ساده می باشد.
انجام این کار توسط نیروی غیر متخصص نرخ دستمزد را پایین می آورند ولی عواقب و معایب آن را باید در نظر گرفت. همچنین تهیه ملات گچ و میزان ضخامت به روش غیر استاندارد و اصولی و یا گچ‌کاری در دمای پایین باعث ایجاد ترک خوردگی بر روی سطح می شود. و طرح انتخاب شده به خوبی اجرا نمی شود. این کار جزو مراحل نازک کاری ساختمان می باشد و نیاز به دقت، ظرافت و مهارت بالایی دارد و صرفه‌جویی غلط در انتخاب متخصص باعث افزایش هزینه و دوباره‌کاری و در نهایت ضرر می‌شود.

کهش هزینه گچ بری و گچ کاری ساختمان

مناسب‌ترین قیمت گچبری

گاهی برای بازسازی و ساخت ساختمان، از گچبری دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از صفحات تزئینی گچی نیزهزینه‌ این کار را تا حد زیادی افزایش می دهد. ازاین‌رو شما می‌توانید با در نظر گرفتن همین عامل، مناسب‌ترین قیمت گچبری را طبق بودجه خود برآورد کنید.
نکته مهم سپردن کار به دست استاد کار ماهر و تیم حرفه‌ای و با سابقه است زیرا وقت و سرمایه شما در اولویت است. خرج کردن هزینه بیشتر در ابتدا کار و تحویل کار باکیفیت باعث می شود که در طولانی مدت نیاز به تعمیرات و بازسازی پیدا نکنید.
در مقابل افرادی که مهارت کافی ندارند هزینه‌های شما را دو برابر می‌کنند، وقت زیادی از شما را هدر می ‌دهند و در آخر، کاری بی‌کیفیت تحویلتان خواهند داد. برای پیدا کردن استاد کار ماهر با قیمت مناسب باید پیش از شروع، میزان سابقه و نمونه کارهای آن استاد را بررسی کنید. شما می‌توانید از طریق نصب برنامه ساختمان کاران و بیان طرح و متراژ موردنظر خود، تا حدودی از هزینه کار و قیمت گچ کاری 1402 باخبر شوید.

تصویر گچ کاری کارگردان در ساختمان

قیمت گچبری قطعی نیست زیرا به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد. همچنین نمی توان قیمت صفحات گچبری تزئینی به روش دستی را به ‌صورت قطعی محاسبه کرد؛ با توجه ‌به نکاتی که در بالا ذکر شد، ابتدا استادکار گچبر طرح انتخابی کارفرما را مشاهده کند و تمامی عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت را بسنجد تا بتواند یک قیمت حدودی برای کار مورد نظر اعلام کند.

نکته:
از عوامل مهم تعیین کننده قیمت گچ کاری 1402، مصالح یا همان گچ است. می‌توانید گچ مورد نیازتان را خریداری کنید یا این کار را به متخصص بسپارید اما باید بدانید که معمولا دستمزد استادکار بدون در نظرگرفتن قیمت گچ است. به طور متوسط یک کیسه 40 کیلوگرمی گچ برای مرحله اول گچ کاری یا همان آسترکشی (زیرکاری) 3 متر مربع و یا برای مرحله دوم گچ کاری یا همان سفیدکاری (روکاری) 12 متر مربع کافی است. با توجه به متراژ مورد نیاز و نوع گچ‌کاری (آستر کشی یا سفیدکاری و یا هردو) می‌توان میزان گچ مورد نیاز این کار را محاسبه کرد. بطور میانگین هر متخصص روزانه بین 30 تا 40 متر مربع را گچ‌کاری می‌کند.

 

نمایی از گچ کاری استادکار

انواع ملات

    1. ملات گچ
    2. ملات گچ کشته
    3. ملات گچ و ماسه
    4. ملات گچ و خاک

گچ خاک از جمله ملات های زودگیر است که از دو قسمت جسم چسباننده و جسم پر کننده تشکیل می شود. ملات گچ و خاک از مخلوط کردن گچ با خاک رس و ریختن این مخلوط در آب و بهم زدن آن ساخته می شود. ملات جهت اتصال دو قطعه از مصالح ساختمانی به یکدیگر است. در واقع نوعی چسب ساختمانی می باشد. ملات ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:
ملات زودگیر: به ملاتی گفته می شود که بعد از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه بعد از ترکیب شدن با آب، شروع به سفت شدن می کنند. و در نهایت بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ملات کاملا سخت می گردد.

ملات دیرگیر: . ماده چسباننده آن، ملات گل و كاهگل، خاك رس است. این ملات اغلب در مجاورت هوا و گاهی نیز در زیر آب سخت می شوند. زمان سخت شدن ن اغلب از 2 ساعت شروع شده و تا 48 ساعت تقریبا” به 80٪ سختی خود می رسند
ملات گچ در مقایسه با ملات گچ خاک می توان گفت که زود گیر تر است. این نوع ملات باعث می شود که استاد کار فرصت بیشتری برای پهن کردن ملات داشته باشد. علاوه بر این، ملات گچ خاک از ملات گچ پلاستیک تر بوده است و قابلیت شکل گیری بهتری دارد.. رنگ ملات گچ خاک از کرم تا قهوه ای کم رنگ بوده و تغییر رنگ آن به نسبت خاک رس و گچ مصرفی در ساخت این ملات وابسته است.

معرفی انواه ملات بهترین ملات های گچ کاری

قیمت گچ و خاک

قیمت گچ بالاتر از قیمت گچ و خاک است. زیرا، در ساخت ملات گچ خاک از خاک رس استفاده می شود که بعد از استخراج خاک رس نیاز به فرآیندی ندارد و قابل استفاده است. ولی برای تهیه گچ، پس از استخراج سنگ گچ، در کوره فرآیندهای خاصی را بر روی آن انجام داده تا قابلیت استفاده داشته باشد به همین دلیل گرانتر است. متراژ کار را نیز برای برآورده هزینه و قیمت گچ کاری 1402 باید در نظر گرفت.
استفاده از مخلوط آماده گچ و خاک، برند تولیدی آن بر روی قیمت گچ و خاک و قیمت گچ کاری 1402 تاثیرگذار است. گچ خاک آماده به صورت کیلویی به مشتری در کیسه و وزن های مختلف ارائه می شود. از دیگر موارد تعیین کننده قیمت گچ و خاک، دستمزد گچ و خاک است. که با افزایش مهارت استادکار، دستمزد اجرای ملات گچ خاک نیز افزایش می یابد.

قیمت مصالح گچ کاری و سفیدکاری 1402

قیمت گچ و خاک 1402

آماده سازی ملات گچ و خاک

ملات گچ و خاک زودگیر است و به سرعت سخت می شود، پس باید مقدار کمی از آن را در استانبولی مخلوط و تهیه کرد و سپس مورد استفاده قرار داد. کل زمان مورد نیاز برای ساخت و پایان مصرف این ملات حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می باشد.
برای تهیه این ملات در ابتدا درون استانبولی را به اندازه نصف حجم استامبولی، آب می ریزند. سپس مخلوط گچ و خاک را که از قبل با هم مخلوط شده است را درون استامبولی می ریزیم. نسبت مخلوط گچ و خاک معمولا، یک به یک است. سطح گچ و خاک باید از سطح آب بالاتر بیاید. و به مدت ۵ الی ۶ دقیقه به این ترکیبات (آب و گچ و خاک) زمان می دهیم. و بعد از آن از یک گوشه ملات را ترکیب می کنیم تا یکدست شود.
مخلوط گچ و خاک به صورت آماده (گچ خاک آماده) نیز در بازار عرضه می گردد. این مخلوط آماده معمولا در کیسه های ۲۵، ۳۰ و ۴۰ کیلویی به فروش می رسد.

مراحل آماده سازی ملات گچ و خاک

کاربرد ملات گچ خاک

از مهم ترین کاربرد ملات گچ خاک موارد زیر می باشد:

    • اندود دیوارهای اتاق
    • برای دیوارهای حائل
    • کروم بندی
    • پوشش سقف های ضربی
    • شمشه گیری

ملات گچ و سیمان

برای ساختن ملات گچ سیمان، گچ و سيمان را به نسبت مساوی با آب مخلوط می‌کنند و هم می‌زنند تا ملاتی یکنواخت و همگن حاصل گردد. بیشترین کاربرد این ملات در ساختمان سازی استفاده از آن به عنوان نمای بیرونی در ساختمان است.

انواع کاربرد ملات گچ و خاک و ملات گچ و سیمان

رابیتس در گچکاری

رابیتس توسط ورقه های گالوانیزه پرس شده همراه با کشش است. در واقع این محصول ورقه های پلیمری مشبک است که در ساختمان سازی ها جهت ایجاد یک فضایی برای نصب وسایل الکتریکی و سیستم نوری ساختمان استفاده می شود. به کمک این محصول می توان میان دیوارها و سقف های کاذب پیوستگی ایجاد کرد. امروزه با بستن رابیتس روی سطح مورد نظر، زیر گچ به سطحی ناصاف تبدیل می شود و از ترک خوردگی و ریختن گچ جلوگیری می کند. به همین ترتیب روی ستون‌های بتنی از قبل مرحله ی اجرای گچ و خاک و حتی قبل از چیدن دیوار باید با رابیتس پوشاند.

گچ پلیمری

 نوعی گچ ساختمانی است که طی عملیات‌های میکرو یونیزه شدن و غیره، معایب گچ سنتی را از بین برده است و ویژگی‌های جدید مثبتی را به گچ اضافه کرده، در حقیقت گچ پلیمری با اضافه کردن پلیمرهای خاص به گچ تولید می شود و توسط دستگاه گچ پاش مورد استفاده قرار می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *