تصویر کارگر بنا - نرخ اتحادیه بنایی 1402

نرخ اتحادیه بنایی 1402

همان گونه که هر سال آمار ساخت و ساز ساختمان افزایش می یابد، قیمت مصالح، دستمزد استادکار و غیره به همان نسبت افزایش می یابد.اتحادیه هر استان قیمتی را تعیین می کنند . کارفرما و مجری موظف به پیروی از آن هستند. عواملی همچون مصالح، بنا، زمان اجرا و تعداد کارگر و میزان مهارت استادکار، نرخ اتحادیه بنایی 1402 را تعیین میکنند. در ادامه به بررسی دستمزد و قیمت بنایی ۱۴۰۲می‌پردازیم:

محاسبه دستمزد و نرخ اتحادیه بنایی 1402

دستمزد بنایی با توجه به ابعاد، متراژ پروژه و پیچیدگی انجام کار به 3 روش زیر محاسبه می‌شود.
1. پروژه‌ای: این روش معمولا برای پروژه‌های بزرگ مثل ساخت ساختمان های بزرگ کاربرد دارد. در این روش متخصصان براساس تعداد روز کاری و تعداد شاگرد لازم جهت اجرای پروژه، قیمت مصالح و ابزار آلات مورد نیاز یک قیمت نهایی و تمام‌شده را محاسبه می‌کنند. و بعد از توافق، قیمت و شرایط ذکر شده را ثبت می کنند.
2. متری: این روش برای خدمات بنایی با متراژ بالا و قابل انداز‌ه‌گیری است، که دستمزد بنا براساس متر مربع یا متر طول تعیین می شود.
3. روزمزد: این روش بیشتر برای خرده‌کاری‌های بنایی، مثل تعمیر تاسیسات، تخریب شومینه و ترمیم قسمتی و … کاربرد دارد. قیمت روزمزد در بنایی بسته به موقعیت و عرف بازار متغیر است.

هزینه بنایی ساختمان در سال 1402

خدمات بنایی شامل چه مواردی است؟

1. بنایی کلی: شامل خدمات ساخت و ساز یا بازسازی کامل می‌شود، مانند تخریب و جابه‌جایی دیوار، ساخت اتاق، اضافه کردن پنجره و …
2. بنایی جزئی: شامل خدمات بازسازی یا تغییرات جزئی (خرده کاری) است، مانند اضافه کردن یا تغییر جهت باز شدن در، تعمیرات سقف و دیوار (مثلا به دلیل نم و رطوبت)، برداشتن تیغه، پر کردن طاقچه و …

خدمات بنایی شامل تمام کارهایی که با استفاده از گچ، سیمان و خاک انجام می شود. گچ کاری یا نازک کاری، دوغاب ریزی تا خراب کردن و ساختن دیوار، نصب موزاییک حیاط یا سرامیک کف و یا نصب کاشی آشپزخانه و سرویس بهداشتی همگی توسط بنا انجام می شوند. از خدمات دیگر بنایی زمانی است که به تکمیل کار دیگر در می آید مثلا در زمان نصب پنجره، بنا به ترمیم چهارچوب تخریب شده کمک می کند. در واقع رایج ترین خدمات بنایی، بازسازی می باشد. در یک تقسیم‌بندی کلی، خدمات بنایی را می‌توان در دو گروه قرار داد:

تخریب و جابجایی دیوار

تخریب اولین گامِ پروژه‌های بازسازی می باشد. اگر پروژه‌ ای، بازسازی خانه‌ ی کلنگی باشد، حتما به تخریب و یا جابه‌جایی دیوار برخورد می کنید. اگر دیوار غیر باربر باشد، امکان‌ جابجایی وجود دارد. این کار توسط کارگرهای بنایی انجام می شود. مصالح تخریب شده توسط تیم از محیط تخلیه و پاکسازی می شود. و حتی در صورت خواست مشتری بعضی از این مصالح قابل استفاده هستند را، می توان به کار برد. که این کار موجب کاهش قیمت نسبت به نرخ اتحادیه بنایی 1402 می شود.

اضافه کردن پنجره

دو مورد رایج برای اضافه کردن پنجره در محیط وجود دارد:
1. وقتی که دیوار جدید به محیط اضافه ‌شود.
2. زمانی که یک دیوارِ وجود دارد و برای قرار دادن پنجره سوراخ می شود.
و حتی امکان تبدیل سرتاسر یک دیوار به پنجره وجود دارد. در هر حالت باید تصمیم خود را با استادکار در میان بگذارید؛ و ببینید برای هر پنجره چه متریال و دستمزدی اعلام می شود. دستمزد بنا و کارگر نسبت به نرخ اتحادیه بنایی 1402 چقدر خواهد شد.

قیمت و هزینه انواع خدمات بنایی در سال 1402
ساخت اتاق

ساخت اتاق از رایج‌ترین خدمات بنایی است، و می‌تواند مبلغ زیادی را به دستمزد استاد کار بنا اضافه کند. همه چیز به امکانات و میزان خدمات برای ایجاد اتاق و استادکار بستگی دارد.

قیمت خرده‌کاری‌ بنایی طبق نرخ اتحادیه بنایی 1402

برای کلیه کارهای ساختمانی جزئی مثل سیمان‌کاری، تعمیر و بازسازی کاشی، سرامیک ‌و سنگ ها، نیاز به استاد کار بنا داریم. قیمت خرده کاری به متراژ و نوع کار و میزان مهارت بنا بستگی دارد. پس هر چه مهارت بنا بیشتر نرخ اتحادیه بنایی 1402 بالاتر می رود.
گاهی فضای داخلی خانه نیاز به تغییری دارد می توان با هزینه ی کمتر دکوراسیون را تغییر دهیم مانند تغییر کابینت‌های آشپزخانه، تغییر کفپوش‌ها، رنگ دیوارها و…

سایر خدمات بنایی ساختمان

    • دیوار کشی با انواع مصالح دیوارچینی از جمله آجر فشاری، آجر سفالی، بلوک‌های بتنی سبک و سنگین
    • سنگ کاری کف، دیوارهای داخلی، بدنه دیوار راه‌پله و غیره
    • سیمان کاری کف، دیوار با سیمان سفید و سیاه
    • نازک کاری و سفت کاری ساختمان
    • نصب سرامیک و کاشی جهت کف سازی و یا به عنوان دیوارپوش (بسته مدل نصب شامل ساده، لوزی و آجری)
    • رفع نم و رطوبت

از دیگر خدمات بنایی، رفع نم و رطوبت  در محیط های کوچک می باشد و عدم رسیدگی به آن عواقب جبران‌ناپذیری دارد. دستمزد این کار بعد از مشاهده و بررسی به صورت روزمزد مشخص می شود.

نمایی از یک ساختمان نیمه کاره

سیمان‌کاری و گچ‌کاری

سیمان‌کاری (ملات‌کاری) و گچ‌کاری از مراحل زیرسازی برای نوسازی و ساخت است. در این مراحل باید سطح مورد نظر را کاملا صاف و یکدست کنیم تا برای اقدامات بعدی مثل نصب کف‌پوش و کاغذ دیواری آماده باشد. دستمزد آن با توجه به متراژ و سطح کار و …  تعیین و بر حسب متراژ محاسبه می شود.

سیمان‌کاری نما

قیمت سیمان‌کاری نما با توجه به نرخ اتحادیه بنایی 1402، نوع کار،متراژ، ارتفاع و نوع سیمان استفاده‌شده، متغیر می باشد. دستمزد اجرای نمای سیمانی برای ارتفاع‌ بیشتر از 3 متر و یا روش سیمان شسته، توافقی و کمتر از 3 متر بر حسب متراژ محاسبه می شود.

سنگ‌کاری نما

سنگ‌کاری از گران ترین روش نما کردن می باشد. قیمت‌ سنگ‌کاری به عواملی همچون نرخ اتحادیه بنایی 1402،  ارتفاع، متراژ، ابعاد سنگ و … بستگی دارد. همچنین این کار هزینه‌های جانبی ای مانند نصب داربست، رابیتس‌کاری، نصب پیچ و رولپلاک دارد که موجب افزایش قیمت سنگ کاری نما می‌شوند. دستمزد سنگ‌کاری نما برای ارتفاع بیشتر از 3 متر،توافق و کمتر از 3 متر بر حسب متراژ محاسبه می گردد.

نقاشی نما

نقاشی نمای ساختمان گزینه ی مناسبی برای فکر کردن است که، دستمزد نقاشی نما به عواملی مثل نوع رنگ، میزان نیاز به زیرسازی، ارتفاع و متراژ کار وابستگی دارد.

تصویری از کارگران در حین بنایی

کاهش قیمت و نرخ اتحادیه بنایی 1402

اکثر کارفرماها برای شروع کار به دنبال راه‌هایی هستند که هزینه ساخت و نرخ اتحادیه بنایی 1402 را کاهش دهد. اما انتخاب مجری بی تجربه و استفاده از مصالح بی کیفیت در نهایت زیان مالی و حتی جانی را برای شما به دنبال دارد.  قبل از استخدام فرد متخصص، نظرات مشتریان قبلی را بپرسید. همچنین بعد از توافق بر روی قیمت و شرایط کاری، موارد ذکر شده را در قراردادی ثبت کنید.

نرخ اتحادیه بنایی 1402

عوامل تاثیرگذار بر نرخ اتحادیه بنایی 1402

با بررسی نرخ اتحادیه بنایی 1402 متوجه می‌شویم که فاکتورهایی که بر روی قیمت این خدمات تاثیر می‌گذارند، عبارت اند از:
• سن سازه و وضعیت فعلی آن
• تعداد کارگران
• کیفیت و میزان مصالح
• حجم کار و خدمات مدنظر کارفرما
• میزان تجربه و مهارت استاد بنا
• تعداد روزها و ساعات کاری

همچنین موارد دیگری مثل متراژ ساختمان، تعداد طبقات ساختمان، روش پرداخت و میزان خرابی بنا که نیاز به ترمیم و بازسازی دارد از جمله عوامل دیگری هستند که در مشخص کردن تعرفه خدمات و نرخ اتحادیه بنایی 1402 تاثیرگذار هستند.
بعد از بیان نرخ اتحادیه بنایی 1402، تخریب بنا را توضیح می دهیم. تخریب بنا می‌تواند به 3 روش انجام می شود:
روش دستی: در این روش نیروی انسانی با ابزارهایی همچون بیل و کلنگ سازه را تخریب می‌کند.
روش انفجاری: در این روش ساختمان با مواد منفجره با رعایت نکات ایمنی خاص تخریب می‌شود.
روش مکانیکی: در این روش تخریب با ماشین‌آلاتی مانند بیل مکانیکی انجام می‌شود.
با انتخاب هر یک از سه روش بالا می بایست قبل از شروع به کار، تمام انشعاب‌های گاز، آب و برق و … قطع شوند.

هزیه و دستمزد و اجرت بنا کار ماهر

ویژگی‌های استاد کار بنایی مجرب

یک استاد کار بنایی تایید شده، باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشد:
قیمت گذاری منصفانه طبق نرخ اتحادیه بنایی 1402: دستمزد بنا و کارگر از عوامل مهم در نرخ اتحادیه بنایی 1402 می باشد. استادکار ماهر با مشاهده و بررسی محل و نوع خدمات مورد نظر مشتری، دقیق‌ترین برآورد قیمت را با توجه به نرخ اتحادیه بنایی 1402 به شما اعلام می‌کند.
خوش‌قول باشد: شروع کار در زمان مشخص شده . و سعی در انجام آن در سریع ترین زمان و بالاترین کیفیت و تحویل به موقع آن.
انجام کار تمیز و باکیفیت: گاهی اوقات خدمات بنایی در قسمتی از یک خانه است که افراد در حال زندگی کردن هستند، پس باید کار را تمیز انجام و تحویل دهد، پس از پایان خرده کاری به تمیزکردن دوباره احتیاج نشود.
دقت بالا و صبر زیاد: کار بناها، کاری در معرض دید است، دقت بالا از ویژگی‌های مهم و لازم آنهاست. اشتباه کوچک می‌تواند در پایان کارفرما را مجبور به پرداخت نرخ اتحادیه بنایی 1402 می شود تا کاری زیبا و با ظرافت تحویل بگیرد.

استعلام رایگان نرخ اتحادیه بنایی 1402

روند استعلام قیمت و استخدام بنای با تجربه طبق نرخ اتحادیه بنایی 1402، در اپلیکیشن ساختمان کاران، رایگان است، و در چند مرحله کوتاه انجام می‌شود. برای انتخاب بهترین استاد کار و دقیق‌ترین هزینه ، چندین مرحله را طی می‌کنیم:
1. ابتدا جهت ورود در اپلیکیشن ساختمان کاران به عنوان کارفرما ثبت نام می کنیم
2. خدماتی که مدنظرتان است را انتخاب می کنید.
3. سپس گزینه های عنوان سفارش، شرح سفارش را تکمیل کرده و بعد از آن نحو قرارداد که به صورت روزمزد، متری و غیره را مشخص می کنیم.
4. در مرحله بعد تاریخ و زمان انجام کار را تعیین می کنید.
5. در این مرحله آدرس کامل محل پروژه شامل: استان، شهر و… را تکمیل می کنیم.
6. در اینجا می‌توانید توضیحاتی را در قالب عکس و یا فیلمی کوتاه آپلود کنید تا استادکار به طور کامل جزئیات پروژه را بهتر بداند، و قیمت بنایی را طبق نرخ اتحادیه بنایی 1402 دقیق‌تر برآورد و اعلام کنند.
7. درخواست شما ثبت می شود و به زودی استادکاران بنایی با درخواست شما موافقت واعلام قیمت می کنند.
ابزار آلات مورد نیاز بنایی
در ادامه بیان نرخ اتحادیه بنایی 1402، ابزار آلاتی که استادکار برای ساخت بنا مورد استفاده قرار می ده، انواع و کاربردهای مختلفی دارند. کاربرد کلی این ابزارها برای اندازه گیری، برش و تخریب می باشد. استفاده بنایان از این وسایل در تمامی مراحل ساخت یک سازه می توانند کیفیت را به بالاترین سطح خود برسانند. در ادامه قصد داریم تعدادی از لوازم بنایی پرکاربرد را برای شما معرفی نماییم:

استانبولی

لوازم بنایی - استانبولی

استانبولی از ضروری ترین ابزار های بنایی است.
ویژگی های آن:
جنس فلز یا فایبر گلاس
وسیله ای جهت حمل کردن ملات
تهیه و آماده کردن ملات ( ملات از آب، ماسه، سیمان، آهک و خاک رس تشکیل می شود.)
ابعاد و اندازه های مختلف و دارای شکل مخروط ناقص

متر

از جمله وسایل کاربردی جهت اندازه گیری عمق، طول، عرض و غیره استفاده می شود. مترهایی که در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند دارای جنس فلزی یا پارچه ای می باشند.

فرغون

تصویر فرغون

از ابزارهای بنایی موجود در بازار که برای حمل بار استفاده می ‌شود می ‌توان به فرغون اشاره کرد. از این وسیله به صورت دستی می توان برای حمل مصالح مختلف نظیر آجر، سیمان، گچ و غیره استفاده شود. فرغون شامل دو دسته و یک چرخ هستند و هدایت آن توسط یک نفر انجام می شود.

بیل

بیل

این ابزار بنایی پرکاربرد شاید آشنا ترین و معروف ترین ابزار بنایی موجود در بازار باشد. کاربرد بیل جهت استفاده از آن در کارهای باغبانی و خاک برداری های کوچک می باشد. البته برای ساخت دیوارهای ضخیم و بلند در پروژه های بزرگ نوعی بیل مخصوص به نام، بیل مکانیکی نیز وجود دارد.

شمشه

معرفی انواع لوازم و ابزار بنایی - شمشه

شمشه ابزاری است که برای بررسی صاف و یکدست بودن سطح مورد نظر استفاده می شود. شمشه در دو نوع مختلف فلزی و چوبی تولید و به بازار عرضه می شود. شمشه های فلزی نسبت به شمشه های چوبی از میزان دقت بیشتری برخوردار هستند.

کمچه

تصویر کمچه

یکی از ابزارهای ساده و پرکاربرد بنایی، کمچه می باشد. این ابزار دستی، با استفاده از آن می توان ملات خود را به شکل صاف و یکدست بر روی سطح کار پخش کرد و سپس با استفاده از آن کار بندکشی و ماهیچه کشی را انجام دهید. اغلب در کارهای بنایی ای که با سیمان سروکار است، از کمچه استفاده می شود. کمچه ابعاد و اندازه های مختلفی دارد که هر کدام کارکرد مخصوص به خود را دارند.

تخته ماله

تصویر تخته ماله

تخته ماله ابزاری است که بعد از پایان دیوار چینی از آن برای کشیدن سیمانی بر روی دیوار ها استفاده می شود. تخت ماله های موجود در بازار دارای جنس های مختلفی از جمله چوبی، فلزی، آلومینیومی و منیزیمی هستند. و از بین آنها تخته هایی که دارای جنس آلومینیومی و منیزیمی هستند، به دلیل استفاده راحت از آن، طرفداران زیادی دارند.

شاقول

عکس شاقول

ساقول ابزار دقیقی جهت سنجش امتداد قائم استفاده می شود. استفاده از این محصول در عملیات بنایی منجر به بالا رفتن دقت عملیات شده و در نهایت کیفیت خروجی را افزایش می دهد. ظاهر آن مخروطی شکل است و از مرکز نخی به آن متصل شده است. وزن سنگین شاقول جهت ثابت شدن هنگام معلق ماندن است.

گونیا

گونیا ابزاری ساده و دستی است که در پروژه های ساختمان سازی نقش مهمی دارد.  مهم است. جهت سنجش صحت زاویه کنج های مختلف ساختمان از آن استفاده می شود.

تراز

وسایل لازم برای بنایی معرفی تراز

از این ابزار جهت کنترل صاف بودن سطوح استفاده می شود. تراز ها در ابعاد و اندازه های مختلفی به بازار عرضه شده اند و طول آنها بین ۲۲۵ تا ۱۲۰۰ میلی متر متغیر می باشد.

ریسمان کار

ریسمان کار

از این ابزار برای امتداد سنجی در دیوار چینی بهره گرفته می شود. برای تولید ریسمان و نخ ریسمان کار معمولاً از نخ نایلونی یا نخ پرک آغشته به موم استفاده می ‌شود. ریسمان کاار مقاومت و طول عمر بالایی دارند.

سطل

با وجود ساده بودن این محصول ، کاربرد بسیار زیادی در انجام پروژه های ساختمانی و بنایی دارد. از سطل جهت حمل آب و یا  پاشیدن آب در پروژه های ساختمانی استفاده می شود. جنس سطل هایی که در بنایی استفاده می شوند، با سطل های معمولی متفاوت می باشد. جنس این سطل ها عموما  از ورق های گالوانیزه فولادی که در برابر فشار مقاومت بالایی دارد و نیز ضد زنگ هستند.

الک

الک

الک ابزاری است برای جدا کردن قطعات درشت و یکدست کردن مصالح پودری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین بنایان برای استفاده از مصالح ملزوم به رد کردن آنها از الک می باشند تا دانه های درشت را از ریز جدا کنند و پودری صاف و یکدست به دست بیاورند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *