قیمت آرماتور بندی 1402

قیمت آرماتور بندی 1402

آرماتوربندی به شکل های مختلفی انجام می شود، بطور مثال آرماتور بندی سقف با ستون متفاوت است. زیرا در ستون میلگرد ها در داخل هم تنیده می شوند درصورتی که در سقف روی هم قرار می گیرند. این مرحله از مراحل مهم و اولیه ساخت و ساز می باشد. پس باید براساس اصول ایمنی و مهندسی صورت گیرد تا در برابر آسیب های احتمالی، مقاوم باشد. در ادامه عواملی که باعث تغییر قیمت آرماتور می شوند و جدول قیمت آرماتور بندی 1402 و سیم مفتول را بیان کرده ایم.

انواع مصالح ساختمانی به طور متوسط در سال گذشته ٣١.٦ درصد گران شده بود. همچنین دستمزد اجرا در سال گذشته حداقل دستمزد به میزان 57 درصد افزایش یافت. علت این افزایش افزایش آمار صدور پروانه ساختمانی می باشد. در مقاله هزینه ساخت هر متر خانه در 1401 چقدر است؟ بطور کامل قیمت مصالح و شرایط ساخت و ساز را در سال 1401 را توضیح داده است.

به دلیل مصرف عمده میلگرد قیمت آرماتوربندی به عواملی همچون قیمت میلگرد، نوع و اندازه آرماتور،  دستمزد آرماتوربند و قیمت بتن،منطقه جغرافیایی بستگی دارد. همچنین، نرخ مصرف آرماتور در هر پروژه‌های ساختمانی متفاوت است. بنابراین، نمی‌توان به طور دقیق قیمت آرماتور بندی اعلام کرد.

برای مشاهده قیمت‌های روز آرماتور بندی، می‌توانید با مشاوران  فروش آرماتور بندی در مناطق مختلف کشور تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند شما را در خرید راهنمایی کنند. فقط کافیست در سایت و یا اپلیکیشن ساختمان کاران ثبت نام نمایید.

جهت دانلود اپلیکیشن ساختمان کاران کلیک کنید.

محیط جغرافیایی تاثیر زیادی بر روی میزان کار و قیمت آرماتوربندی دارد. در شهرهای بزرگی همچون تهران، اصفهان، مشهد و در شمال نسبت به استان های کوچکتر تقاضای کار بیشتر است.

قیمت مفتول 1402

آرموتوربندی-میلگرد-تیر آهن-حمل و نقل

دستمزد آرماتوربندی ساختمان

آرماتوربندی یکی از مراحل مهم در اجرای فونداسیون ساختمان است. بتن مورد استفاده در فونداسیون مقاومت فشاری بالایی دارد؛ اما دارای ضعف در تحمل تنش های برشی است، جهت جبران این ضعف، اجرای آرماتوربندی در فونداسیون ساختمان ضروری است. آرماتوربندی از کنار هم قرار گرفتن شبکه‌ای از میلگردها به‌وجود می‌آید. این شبکه با توجه به محاسبات فنی و نقشه‌کشی ساختمان اجرا می‌شود.

پس از خاک‌برداری در محل پروژه، نوبت به اجرای بتن برای ایجاد سطح تراز می‌رسد. پس از آن باید با استفاده از تجهیزات و دستگاه مربوطه، خمش و برش میلگردها انجام شود تا به شکل مورد نیاز طبق نقشه برای اجرای شبکه آرماتوربندی در بیایند. برای وصل کردن میلگردها به‌یکدیگر نیز معمولا از سیم مفتول استفاده می‌شود.

 

عملیات آرماتوربندی، فرآیندی کاملا تخصصی در ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. به‌همین دلیل کارگران و سرکارگران مخصوص به خود را دارد. طبق جدول قیمت آرماتوربندی 1402، سرکارگر آرماتوربندی در سال ۱۴۰۲ ، دستمزد روزانه ثابت حدود یک میلیون تومان دارد. همچنین کارگر متخصص در زمینه سیم بری برای بستن میلگردها نیز دستمزد روزانه حدود 650 هزار تومان دارد.

راه دیگری محاسبه قیمت آرماتوربندی 1402 این است که به‌جای دستمزد روزانه، هزینه کار به‌صورت پروژه‌ای محاسبه می‌شود. به طور مثال اگر در پروژه، میلگرد مورد استفاده آن، سایز 18 یا کمتر باشد، به‌ازای هر کیلوگرم میلگرد مبلغ 6000 تومان دستمزد تعیین می‌شود؛ اما اگر سایز میلگرد بیشتر از 18 باشد، به‌ازای هر کیلوگرم باید دستمزدی معادل 4000 تومان پرداخت شود. افزایش سایز میلگرد، دستمزد اجرای عملیات را کاهش می دهد. زیرا حجم آرماتوربندی کاهش پیدا می کند.

قیمت آرموتوربندی-1402-میلگرد-لوله

عوامل تاثیرگذار بر قیمت آرماتوربندی 1402

عوامل مختلفی وجود دارند که در تعیین دقیق هزینه آرماتوربندی تاثیرگذار هستند. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مساحت پی ساختمان

اولین و مهم‌ترین عامل، مساحت پی ساختمان است. طبیعی است که هر چه مساحت پی بیشتر باشد، هزینه آرماتوربندی نیز بالاتر می‌رود. البته روش اجرای فونداسیون نیز بسیار مهم است. مثلا در روش فونداسیون گسترده یا دال بتنی عملیات بتن‌ریزی در تمام سطح فونداسیون اجرا می‌شود. و آرماتوربندی آن معادل سقف طبقات ساختمان در نظر گرفته می‌شود. آرماتوربندی ستون‌ها را نیز باید جداگانه محاسبه کرد. در مقابل روش فونداسیون نواری، حدود 50 درصد پی، بتن ریزی می شود. بنابراین باید 50 درصد پی آرماتوربندی شود.

  1. نوع و اندازه میلگردهای استفاده شده در آرماتوربندی

برای اجرای آرماتوربندی معمولا از میلگردهای فولادی استفاده می‌شود. البته طراحی میلگردها بسته به نوع کار، کاملا متفاوت است و طبق نقشه سازه به اشکال متنوعی تبدیل می شود. از انواع میلگردهای ساده، آج‌دار، میلگرد مشبک و میلگرد مربع و غیره می‌توان برای آرماتوربندی استفاده کرد. نکته مهم در تعیین دستمزد آرماتوربندی، سایز و اندازه میلگردها است. هرچه سایز میلگردها بزرگ‌تر باشد، هزینه و زمان آرماتوربندی نیز کمتر می شود زیرا عملیات اجرای آن کوتاه تر می شود.

  1. نحوه اجرای آرماتوربندی

میلگرد‌ها باید در ردیف‌ و ستون‌هایی با فاصله مشخص شده قبلی، با استفاده از پیچ و مهره آرماتور و سیم مفتول در کنار یکدیگر قرار بگیرند. فاصله طولی و عرضی قرارگیری میلگردها را اصطلاحا چشمه می نامیم. این فاصله در کل شبکه آرماتوری باید یکسان باشد. در نتیجه هرچه چشمه کوچک‌تر باشد، نیاز به استفاده از میلگردهای بیشتری وجود دارد و هزینه آرماتوربندی به‌دلیل افزایش عملیات اجرایی، نیز بالاتر می‌رود.

برای اتصال میلگرد‌ها به یکدیگر و ایجاد انعطاف‌پذیری لازم از سیم مفتول استفاده می شود. مفتول‌ها به دو روش ضربدری و کراواتی، میلگردها را در کنار هم مهار می‌کنند. برای اتصال میلگرد از جوشکاری استفاده نمی‌شود؛ زیرا جوشکاری موجب ایجاد حالت صلب در میلگردها می شود.

میلگرد-قالب بندی-آرماتوربندی-ساختمان سازی

 

سپردن کار به افراد متخصص

انجام کار آرماتوربندی نیازمند افراد متخصص و باتجربه است. شما می‌توانید با ثبت سفارش پروژه آرماتور بندی همراه با اطلاعات و زمان انجام کار و دستمزد آرماتوربند، در سایت ساختمان کاران، افراد متخصص گوناگون در این زمینه را جویا شوید. سپس با توجه به شرایط  کار، آرماتوربندی را به‌یکی از متخصصان این حوزه بسپارید. این اپلیکیشن قابل استفاده برای تمامی شهرها و استان های ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد و حتی در شمال و … می باشد.

به گونه ای برنامه‌ریزی کنید تا عملیات آرماتوربندی در شرایط جوی پایدار و آب و هوای مناسب انجام شود. به‌عنوان مثال در سرمای بیش از حد هوا، اجرای عملیات آرماتوربندی ممکن نیست. این موضوع باعث می‌شود که کار با تاخیر مواجه شود. همچنین هزینه ساخت و ساز افزایش پیدا کند.

انواع آرماتورها مطابق استاندارد DIN۴۸۸:

مطابق با استاندارد DIN۴۸۸ که مربوط به کشور آلمان است، تقسیم بندی آرماتورهای مورد استفاده در ساخت و ساز به سه دسته زیر است:

شبکه

مسلح کننده هایی هستند که قبلا در کارگاه مونتاژ شده و به حالت مقطع های ضربدری درآمده است و با استفاده از جوشکاری نقطه ایی مقاومتی، جهت بالا بردن مقاومت در برابر برش به یکدیگر متصل می شوند.

تیرآهن-شبکه-آرماتوربندی-ساختمان سازی

میلگرد

این گروه، قطعه هایی از جنس فولاد است که به صورت صاف و یکدست ساخته شده اند و از آن به صورت تکی برای مسلح کردن بتن استفاده می شود.

 سیم

این گروه را در کارگاه ها برای مسلح کردن، آماده می کنند. و به حالت صاف و قرقره ایی وجود دارند.

مراحل آرماتوربندی :

در واقع آرماتور به میلگردهایی که در یک ساختار مشخص و از پیش تعیین شده در کنار هم قرار گرفته‌اند گفته می‌شود. و به فرآیند انجام این کار آرماتوربندی و به شخصی که این کار را انجام ‌دهد آرماتوربند گفته می‌شود. در ادامه مراحل انجام این کار را ذکر کرده ایم: 

      1. طراحی و مشخص کردن اجزای ساختمان
      2. خرید میلگرد با توجه به مکان و نوع پروژه
      3. خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز جهت آرماتوربندی
      4. مشورت کردن با طراح و نقشه کش جهت انتخاب یک روش مناسب برای آرماتور بندی
      5. تصمیم گیری در مورد نحوه قرارگیری آرماتورها و میلگردها
      6. اجرای آرماتوربندی
      7. چک کردن دوباره آرماتوربندی
      8. قالب گذاری و بتن ریزی

 

چندین روش رایج اجرای آرماتور بندی سازه های بتنی:

      1. قالب‌بندی و نصب آرماتور به‌صورت دستی
      2. به‌کارگیری آرماتورهای پیش‌تنیده
      3. استفاده از آرماتورهای پیچشی یا Rebar Couplers 
      4. استفاده از آرماتورهای آماده یا  Prefabricated Rebar



میلگرد-آرماتوربندی-تیرآهن-فونداسیون

تعرفه آرماتوربندی 1402

در حال بارگذاری...
تومان

 نحوه محاسبه قیمت هر متر آرماتور بندی

به صورت کلی محاسبه قیمت آرماتوربندی 1402عبارت است از محاسبه قیمت روز میلگرد، قیمت سیم آرماتوربندی، هزینه دستمزد آرماتوربند، جنس فونداسیون، میزان میلگردی که در آرماتور به کار می‌رود، همگی از مواردی هستند که باید هنگام محاسبه قیمت هر کیلو آرماتور بندی یا محاسبه قیمت هر متر مربع آرماتوربندی، اجرای فونداسیون و قالب بندی لحاظ شوند.

 

لیست قیمت آرماتوربندی 1402 (جدول)

توجه به قیمت مفتول آن هم به روز بسیار مهم است چرا که این محصول یکی از مهم‌ترین مصالح مورد استفاده در فونداسیون یا قالب بندی فلزی است و تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آرماتور بندی دارد. جدول زیر شامل قیمت، وزن و انواع سیم مفتول است.

لیست قیمت انواع سیم مفتول(جدول)

عوامل تاثیرگذار روی قیمت هر متر آرماتور بندی

به بیان عوامل موثر بر محاسبه هزینه هر متر آرماتور بندی می‌پردازیم:

      1. قیمت خرید میلگرد جهت فونداسیون ساختمان
      2. هزینه دستمزد کارگر اجرای فونداسیون ساختمان
      3. هزینه دستمزد استادکار آرماتوربندی
      4. قیمت خرید بتن
      5. هزینه خاکبرداری
      6. قیمت خرید مفتول

 

کاهش قیمت آرماتور بندی 1402

به جز موارد مربوط به دستمزد آرماتوربند، شما می توانید با تحقیق درباره ای هزینه تولید محصولات و قیمت مواد اولیه، تا حدودی زیادی قیمت هر متر آرماتور بندی را کاهش دهید به این صورت که محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب‌ تهیه کنید. برای انجام این کار نیاز دارید محصولات خود را از بزرگترین تولید کنندگان انواع میلگرد و مفتول سیاه به صورت مستقیم تهیه کنید.

از جمله شرایط دیگر که بر قیمت ساخت و ساز و همچنین قیمت آرماتوربندی 1402 تاثیر دارد، شرایط بازار خرید مصالح و مواد اولیه ساختمان سازی، هزینه حمل و نقل مصالح، میزان تورم، کاهش یا افزایش قیمت آّهن و قیمت تیرآهن می باشد.

آرماتور-میلگرد صنعتی-تیرآهن-فلز

انواع میلگرد از نظر جنس

میلگردها به طور کلی به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم بندی می‌شوند. از انواع میلگرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلگرد اروپایی (کربن، منگنز، سیلیکون، آلیاژی و غیره)
  • میلگرد با فولاد پُرکربن
  • میلگرد با پوشش اپوکسی
  • میلگرد گالوانیزه
  • میلگرد از جنس فیبر تقویت شده پلیمری (GFRP)
  • میلگرد فولادی ضد زنگ
  • میلگرد تقویتی
  • میلگرد ترانس
  • توری سیم جوش داده شده
  • میلگردهای فلزی جهت تولید مش مشبک
  •  شفت یا میلگرد استنلس استیل(استیل میلگرد صنعتی)

 

انواع میلگرد از نظر سایز

میلگردها را از نظر سایز بندی به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم شده است. انواع مختلف سایزهای میلگرد عبارتند از:

    1. میلگرد سایز 8
    2. میلگرد سایز 10
    3. میلگرد سایز 12
    4. میلگرد سایز 14
    5. میلگرد سایز 16
    6. میلگرد سایز 18
    7. میلگرد سایز 20
    8. میلگرد سایز 22
    9. میلگرد سایز 25
    10. میلگرد سایز 28
    11. میلگرد سایز 32

اتصال میلگرد حین آرماتوربندی

گاهی به دلیل محدودیت طول میلگردهای آجدار نیاز به وصله زدن آنها ایجاد می‌شود. اتصال دهی میلگرد به روش های مختلفی قابل انجام است. از جمله:

    1. روش مکانیکی
    2. روش فورج
    3. روش تکیه گاهی
    4. روش اورلب
تصویر میلگرد صنعتی استیل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *